Închiriere de trotinete electrice în București: Wolf-E Rides


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 7 min)

Wolf-E Rides este prima firmă care s-a încumetat să lanseze un program de închiriere de trotinete electrice în jungla bucureșteană. Vor urma Lime și Flow și piața cred că poate absorbi și mai multe brand-uri.

Flota celor de la Wolf-E Rides nu este foarte mare, dar sunt convins că se vor extinde treptat. Lansat acum vreo săptămînă, programul Wolf-E Rides are cîteva zeci de trotinete, răspîndite prin Centrul Vechi, apoi zona Victoriei – Pipera și o parte din Băneasa. De aceea, este destul de greu să găsești o trotinetă liberă imediat și oriunde.

Aplicația, sistemul, trotineta

După ce descarci aplicația Wolf-E Rides (Play Store sau App Store), urmezi aceiași pași ca în cazul oricărei aplicații de mobilitate urbană: creezi un cont bazat pe numărul de telefon, atașezi un card bancar și-i lași să-ți ia 1-2 lei ca să-ți confirme totul, permiți smartphone-ului să sharuiască poziția GPS și să facă poze/video și gata!

Am urmărit două zile pe hartă unde sunt trotinete și nu erau aproape de mine. Am văzut că cele mai multe sunt în Pipera (pare logic!), așa că am luat metroul pînă acolo. Lîngă singura trotinetă de la metrou, un tip se tot chinuia să o deblocheze, așa că am plecat să “vînez” mai încolo.

Am găsit una lîngă o clădire de birouri. Am scanat codul, am confirmat în aplicație că vreau să pornesc și asta a fost!

Trotineta este bazată pe modelul Xiaomi 365 și e așa:

  • nu se poate plia, la fel cum nu se poate asta nici în cazul celorlalte firme de închiriat;
  • pe ghidon în centru, există o mică zonă cu LED-uri: apeși o dată pe singurul buton și trotineta e pe ON; mai apeși o dată și limitezi viteza la 3 trepte – e bine să o lași pe limita cea mai mică la început, ca să nu te sperii;
  • în partea stîngă a ghidonului, e frîna; este sistem pe disc, dar nu hidraulică, însă tot trebuie să apeși treptat și încet la început; cînd apeși pe frînă și e lumina aprinsă, LED-ul roșu din spate clipește ușor, ca să-i atenționeze pe cei din urma ta;
  • lîngă frînă, un claxon rudimentar;
  • în dreapta pe ghidon, accelerația; apeși cu degetul mare în jos ca să accelerezi; dacă iei mîna, trotineta încetinește pînă la stop.

Pentru a porni, pui un picior pe platformă, îți iei avînt și pui și piciorul celălalt și apeși ușor pe accelerație. În partea de drum din Pipera, am mers mai mult pe trotuar, pentru că acolo traficul e jale. După Promenada Mall, m-am dat pe stradă și n-am avut probleme, șoferii au fost înțelegători.

A fost însă parfum cînd am intrat pe pista de biciclete, pînă la Victoriei! Acolo am dat pe limita superioară de viteză. Indicatorul a arătat pînă în 22 km/h, deși maximumul trotinetei este 25. Dar, avînd în vedere că bateria era pe la 20%, a fost normal să nu prindă 25 km/h.

La un moment dat, trotineta a tot încetinit și a oprit, chiar dacă eu am tot apăsat pe accelerația. Este semnul că bateria s-a descărcat. Am lăsat-o pe dreapta, am închis din aplicație cursa, i-am pus cricul și am trimis o poză tot prin aplicație, ca o confirmare și ca să-i ajut pe ceilalți să o găsească mai ușor.

Imediat ce încheiam procedura, a venit un alt tip cu o trotinetă încărcată la vreo 50%, pe care am luat-o ca să merg pînă la Universitate.

Ce trebuie să știi

Pagina de întrebări frecvente de pe site-ul oficial și ghidul complet de utilizare sunt resurse foarte bune. Dar iată un sumar:

  • Poți lua o trotinetă numai din zona de pe hartă și o poți lăsa tot acolo. Dacă vezi lîngă tine una și ea nu e pe hartă, înseamnă că bateria e descărcată sau e defectă.
  • E cu program: de luni pînă vineri, de la 7 la 20. Seara, trotinetele sunt culese pentru încărcare. Păcat că nu sunt disponibile și în weekend, cînd iese lumea să se destindă!
  • Costă 2 lei pornirea (deblocarea) și 0,50 lei/minut, deci este bună pentru distanțe foarte mici, eventual pe unde nu e metrou. De la 5 km parcurși încolo, e mai rentabil taxiul. Vezi că, în primele 7 zile de utilizare a aplicației, tariful e la jumate, profită!
  • Poți parcurge maximum 25 km, indiferent de nivelul bateriei. După limita asta, trotineta se oprește singură.
  • Nu ai voie să o iei acasă să o încarci tu :-) De fapt, nu ai voie cu ea în spații private, ci numai publice.
  • Din aplicaţie, sau dacă apeși lung pe butonul central, trotineta se va bloca temporar. O vei putea debloca apoi din aplicaţie pentru a continua drumul. Ţine cont că vei fi taxat în continuare chiar dacă este în pauză cursa și trotineta este blocată temporar!
  • Nu o lăsa în mijlocul drumului, nu bloca garaje și rampe de acces!
  • Nu e obligatorie purtea căștii, dar e recomandat să o porți. Poți merge pe stradă, abține-te să te sui pe trotuar, mai ales dacă e aglomerat!

Vă îndemn să testați și voi, chiar dacă vi se va părea scump, măcar să simțiți acea senzație de vînt prin păr, în timp ce voi avansați și automobilele se tîrăsc cu 2 km/h! După ce apar pe piață Lime și Flow, revin cu recenzii și cu comparație între cele trei brand-uri.

Pentru mobilitate urbană, vă recomand:
– Grupul de Facebook “We Are Electric”, al pasionaților de trotinete electrice;
– Grupul de Facebook “Bicicliști urbani”, al pasionaților de ce-i spune numele;
– Pagina de Facebook “Wolf-E Rides”;

– Grupul de Facebook al utilizatorilor de Wolf-E.


Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.