Din iulie 2020, marketplace-urile trebuie să fie mai transparente


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 min)

Din 12 iulie 2020, vor intra în vigoare unele reguli privind activitatea marketplace-urilor (platformelor online) din Uniunea Europeană.

Acestea vor fi nevoite să fie mai transparente în furnizarea de informații despre firmele active pe aceste piețe online. De asemenea, ele vor trebui să redacteze termenii și condițiile în cuvinte mai clare și să anunțe schimbările cu mult timp înainte. Pe de altă parte, motoarele de căutare și platformele online sunt obligate să informeze firmele despre modul în care afișează și creează clasamentele produselor și serviciilor.

Spicuim din Regulamentul 2019/1150 al Parlamentului European și al Consiliului:

  • Noțiunea de consumator utilizată pentru a delimita domeniul de aplicare al prezentului regulament ar trebui să fie înțeleasă ca referindu-se exclusiv la persoanele fizice.
  • Furnizorii de astfel de servicii negociază adesea de pe o poziție de superioritate, care le permite să se comporte în practică în mod unilateral într-o manieră care poate fi inechitabilă și care poate aduce prejudicii intereselor legitime ale întreprinderilor utilizatoare de servicii de intermediere online și, indirect, și consumatorilor din Uniune.
  • Furnizorii de motoare de căutare online pot să se comporte în practică în mod unilateral într-o manieră care poate fi inechitabilă și care poate aduce prejudicii intereselor legitime ale utilizatorilor profesionali de site-uri și, indirect, și consumatorilor din Uniune.
  • Furnizorii de motoare de căutare online prezintă principalii parametri care, individual sau colectiv, sunt cei mai semnificativi în stabilirea ierarhiei și importanța relativă a acelor parametri principali, furnizând în acest sens o descriere ușor accesibilă publicului, redactată într-un limbaj simplu și inteligibil cu privire la motoarele de căutare online ale furnizorilor în cauză.
  • Furnizorii de servicii de intermediere online și furnizorii de motoare de căutare online nu sunt obligați, atunci când se conformează cerințelor prevăzute de prezentul articol, să divulge algoritmi sau vreo informație care, cu un grad rezonabil de certitudine, ar avea ca rezultat înșelarea consumatorilor sau prejudicierea consumatorilor prin manipularea rezultatelor căutării.
  • Furnizorii de servicii de intermediere online prevăd un sistem intern de soluționare a reclamațiilor primite de la întreprinderile utilizatoare de servicii de intermediere online.
  • Comisia încurajează elaborarea de coduri de conduită de către furnizorii de servicii de intermediere online și de către organizațiile și asociațiile care îi reprezintă.

Citește la TRUSTED.ro: Nerespectarea regulilor de protecție a consumatorilor în UE pot duce la amenzi de 4% din cifra de afaceri


Photo credit: mikecohen1872 on Visualhunt.com / CC BY

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.