Închiriere de trotinete electrice în București: Flow


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 4 min)

După Wolf-E Rides, Flow este a doua companie care lansează în București un program de închiriere de trotinete electrice de pe stradă. Va urma Lime, tot luna asta.

Citește și: Închiriere de trotinete electrice în București: Wolf-E Rides

Aveam treabă la hotelul Sheraton de pe Calea Dorobanților și am observat că se montează o parcare de trotinete în fața cazinoului hotelului. Am văzut sigla Flow și am întrebat muncitorii dacă se și încarcă trotinetele prin acel rastel și mi-au spus că da.

Ăsta este specificul lui Flow: trotinetele pot fi lăsate în parcările proprii (caz în care primești 2 lei) sau oriunde în aria de acoperire, cu condiția să le legi de ceva cu șufa încorporată și să faci o poză de confirmare.

Aplicația, sistemul, trotineta

N-au fost probleme la instalarea aplicației. Doar că eu am pus-o pe telefon cînd încă nu se lansase oficial sistemul, așa că a dat niște erori cînd am vrut să-mi completez profilul și să cumpăr un pachet. Acum însă este în regulă, ba chiar ai niște bonusuri cînd cumperi pachete. Aveți așa:

  • Go (10 lei + 2 lei cadou)
  • Run (30 de lei + 10 lei cadou)
  • Flow (50 de lei + 25 de lei cadou)
  • Maxi (100 de lei + 70 de lei cadou)

Am luat din greșeală de două ori pachetul Maxi, deci am ceva bani de plimbări! :-) În rest, tariful este 2 lei deblocarea + 0,40 lei pe minut. Ar fi bine să ai noroc să nu prinzi semafoare, pentru că sunt unele în această capitală superbă care țin și 2 minute (deci 80 de bani aruncați pe fereastră)!

Trotineta este foarte ușoară. Tocmai de aceea trebuie să ții tot timpul ambele mîini pe ghidon, pentru că poate deveni instabilă, mai ales la obstacole. Vei simți fiecare denivelare, oricît de mică. Îți recomand să încetinești de fiecare dată cînd vezi că ai ceva în față.

Avantajul trotinetei ușoare este că accelerează rapid. Cred că am ajuns la vreo 23 km/h (nu e niciun display pe ghidon). Nu ai cruise control (adică acea metodă prin care, după ce apeși 5 secunde pe accelerație, poți lua degetul de pe ea), deci trebuie ținut apăsat mereu butonul de accelerație. Frîna este pe disc, e puternică, deci apasă pe ea foarte încet și progresiv!

Platforma trotinetei este îngustă, dar suficientă încît să încapă un o talpă vertical și una longitudinal (la un pantof de mărimea 44). Trotineta are un claxon anemic și un cric. Lumina se aprinde automat.

A fost un pic dificil să o iau din rastelul parcării din față de la Cărturești Verona, dar, după ce am apăsat pe Deblocare în aplicație de 3 ori, am reușit. Cînd o lași, o legi cu șufa și confirmi parcarea din aplicație. Apropo, am avut la mine o cască și am purtat-o, chiar dacă am mers și pe pista de pe Calea Victoriei, nu numai pe stradă.

Piața de trotinete electrice din București

După ce am văzut cum e la Lisabona, pot spune că noi suntem încă mici copii în domeniu. Vom avea luna asta deci 3 firme de închiriat trotinete electrice în Buc, fiecare cu punctele sale pozitive și negative. Ar trebui mărite flotele de trotinete, dar și extinsă aria de acoperire – acum aria este cu preponderență în centru și în partea de nord, unde sunt sediile marilor corporații, dar nu în cartiere populare precum Dristor. Pe de altă parte, aplicațiile mai trebuie rafinate și asistența tehnică trebuie să fie mai rapidă și mai ușoară.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.