Treburi digitale online (vStage, Fast or Slow, Paysera, donații pentru spitale, Community Mobility Reports)


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 5 min)

vStage, platformă românească de streaming live

vStage.ro este platforma online de streaming LIVE, sau nu, cu bilet sau nu, dedicată artiștilor și profesiilor creative sau liberale, creatorilor de conținut. Dacă ești artist muzical sau de standup și vrei să te vadă fanii LIVE sau vrei să le prezinți un concert/perfromance de-ale tale înregistrat în studio sau nu, vinzi bilete pe iabilet.ro, apoi, fanii, la o oră anunțată, introduc codul de pe bilet și se bucură de stream.

Dacă vrei să-ți prezinți cursurile online, live, sau nu, (dans, muzica, pictură, coaching, antrenor personal etc.) sau ești un creator de conținut, vStage este soluția pentru tine.


Fast or Slow, analiză de site de la Wordfence

Celebrii specialiști în securitate pentru WordPress au lansat un instrument de analiză de site un pic mai deosebit față de celelalte de pe piață. FastOrSlow.com testează viteza site-ului tău în simulări de browser din 13 puncte din lume. Este singurul serviciu din lume care face acest tip de teste simultane.

La final, ți se oferă mai mult decît rezultatele testelor: vei avea un mic raport cu sfaturi tehnice pe care le poți implementa imediat. Serviciul folosește tehnologia Lighthouse de la Google. Dacă site-ul tău este considerat rapid cu Fast or Slow, va fi văzut la fel și de Google.


Paysera, plăți online direct din Internet Banking-ul clientului

Este o nouă metodă online de procesare a plăților, cu comisioane mai mici, care nu implică utilizarea cardului bancar, anunță Revista Biz. Serviciul de Inițiere Plăți pentru magazinele online este implementat de platforma fintech Paysera de plăţi şi transferuri pentru companii. Serviciul este reglementat de Directiva Europeană PSD2 și presupune generarea, ȋn momentul achitării coșului de cumpărături pe pagina de internet a magazinului online, a unui link care face  trimitere către Internet Banking-ul utilizatorului, urmând ca plata să se realizeze și în absența unui card bancar.

Comisioanele pentru comercianți sunt mai mici decât cele pentru plata cu card-ul și se situează între 0,50 și 3 lei, față de un comision ce pornește de la 0,80% ȋn cazul plăților cu card-ul. De asemenea, timpul de ȋncasare a sumelor din  vânzări este mult mai rapid, de cel mult o zi lucrătoare, indiferent de volumul tranzacțiilor.


Platforme de donații pentru spitale

„Donăm azi, Zâmbim mâine”

Compania Iulius a lansat campania „Donăm azi, Zâmbim mâine”, prin care pune la dispoziția comunității o platformă ce permite oricui să doneze orice sumă cu o valoare minimă de 10 lei, aflăm de la Revista Biz. Dedicată inițial pentru spitalele din Iași, platforma s-a extins cu unități medicale din Suceava și Timișoara. Apelul încurajează atât companiile, cât și persoanele fizice să contribuie la susținerea celor care fac eforturi pentru a salva vieți.

Platforma creată pe site-ul www.iuliusincomunitate.ro facilitează donațiile și sponsorizările directe în conturile spitalelor, astfel încât banii să ajungă în timp real la cei care au cea mai mare nevoie de ei. 


“Donează pentru linia întîi”

Banca Transilvania, Mobexpert, Bitdefender și eMAG lansează platforma „Donează pentru linia întâi”, pentru a ajuta medicii și personalul sanitar, precum și polițiștii, armata și jandarmii. Peste 7.000 de persoane și 389 de companii au donat deja peste 4,6 milioane de lei pentru cei din linia întâi.

Donațiile se pot face online sau prin transfer bancar. Tot aici vor fi toate informațiile centralizate despre sumele donate, produsele și beneficiarii către care au fost distribuite, detalii despre produse, preț și cantitate. Obiectivul este să se strângă donații lunare de 50 de milioane de lei.


Community Mobility Reports, rapoarte de mobilitate a persoanelor, de la Google

În contextul pandemiei de COVID-19, se pune accent pe strategii de sănătate publică, precum distanțarea socială, pentru a reduce rata de transmisie a virusului. În Google Maps sunt utilizate date agregate, anonime, care arată cât de aglomerate sunt anumite locuri. Astfel se pot identifica blocajele în trafic sau orele în care anumite spații publice (restaurante, muzee, etc) sunt aglomerate. Rapoartele Google arată creșterea sau descreșterea numărului de vizite pentru un anumit loc: de exemplu, pentru România arată o scădere de 81% pentru restaurante și cafenele și 72% la transportul public. Datele pentru România sunt și pentru fiecare județ.

Aceste rapoarte ajută autoritățile, și în același timp respectă politicile Google referitoare la confidențialitatea datelor. Rapoartele despre mobilitatea populației sunt lansate la nivel global și acoperă 131 de țări, inclusiv România.


::: Seria “Treburi digitale online” :::

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.