Revista Tabu iese pe lat, ca să arate că poate


(Timp estimat pentru citirea acestui articol: 3 min)

Îngerii din jurul ei

Fiind implicat de curînd cu Cristi Lupşa într-un proiect comun, a avut timp să-mi povestească despre noul număr al revistei Tabu. Pentru prima dată în presa română, revista apare pe format lat. Lăţimea e cît lungimea unei coli A4, adică 297 mm şi înălţimea este de 230 mm, adică 10 mm în plus faţă de lăţimea lui A4.

Cristi numeşte asta coffee table, cei de la Tabu îi zic album de artă. Merg ambele denumiri, dar pentru mine e important să aibă coperta tare, pentru că eu chiar folosesc publicaţiile late pe post de suport pentru cafea, cînd stau pe canapea.

Nu cunosc studii care să arate că orientarea portrait este mai eficientă decît cea landscape, dar probabil prima este preferată pentru că este mai uşor de tipărit dar şi din cauza obişnuinţelor de lectură. Dacă am compara stilurile de lectură în diverse culturi, ar fi logic să spunem că, în cele în care se citeşte pe orizontală, ambele formate ar fi potrivite. Orientarea portrait, mai ales la publicaţiile cu conţinut de tip text preponderent, este adecvată deoarece permite rînduri de text destul de scurte încît ochii să nu fie obosiţi din cauza trecerilor repetate la rîndul următor.

Cristi explică pe blogul lui cum arată acest format landscape, Brăduţ nu crede că a mai făcut asta cineva din glossy.

Nimeni nu întreabă însă o chestie simplă: de ce?

Ei bine, uneori e bine să faci astfel de lucruri, ca să arăţi că poţi. Se pare că nici nu a costat în plus, altfel s-ar fi găsit o altă metodă de a surprinde cititorii. În fond, de ce-şi mai face Coca-Cola reclamă? Ca să nu uite consumatorii cine e Coca-Cola, pentru că ei ştiu deja ce e Coca-Cola.

Altă întrebare ar fi: cum citeşti aşa ceva? Este posibil să fie un număr de colecţie şi unul care se va citi mai mult acasă sau la birou decît în tranzit. Dar dacă se va citi în public va atrage atenţia şi va putea spori vânzările. Ambele variante fac bine revistei, prima conţinutului şi a doua notorietăţii titlului.

Cred că publicul revistei este destul de pregătit pentru astfel de experimente. De altfel, cred că se pot încerca layout-uri inovatoare şi inovaţii de format şi la alte reviste glossy. Atragi atenţia, arăţi că eşti avangardist şi că îţi cunoşti cititorii. Totul depinde însă de costuri.

Tabu pe luna aprilie apare la tarabe vineri.

Foto: prin amabilitatea lui Cristi Lupşa

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.